Horeca, is jouw mise-en-place op orde? Het moment is écht daar om je klaar te stomen voor de heropening!

Na ellende, kou en regen komt zonneschijn. Echt! VEEL ZONNESCHIJN. Oké, we bevinden ons nu nog in een zware periode en er lijkt geen einde te komen aan de lockdown. Toch komt er een moment waar we teruggaan naar ‘het oude normaal’. Can you imagine? Uit eten, borrelen in de zon, zakelijke lunches en misschien wel een dansje in the open air..…. Juist! De horeca wordt meer dan ooit tevoren dé plek waar je naartoe gaat voor de broodnodige ontspanning.

Vanaf de heropening zullen restaurants, cafés en cocktailbars on top of its game moeten zijn. Want: iedereen mag weer open! Maar hoe val je op en met welke strategie?? Wij helpen je een handje in de goede richting.

Is de mise-en-place voorbereid?
Jij bent niet de enige die een plek faciliteert waar men weer samenkomt. Het CBS registreerde vorig jaar maar liefst 68 655 horecazaken waarvan de meeste de deuren tegelijkertijd zullen heropenen. Althans, diegenen die het hebben gered. Hoe val jij op met jouw toko? Stap één is vrij simpel: je moet opvallen tussen alle concurrentie. Dit begint al ver voor de heropening met een beknopt strategisch plan. Eentje die klaarligt om geïmplementeerd te worden zodra jij weet dat de deuren open mogen. Je zorgt er zo in feite voor dat je mise en place in orde is voordat je kan gaan koken 😉.


Vertel een verhaal
Jij weet wel waarom consumenten beter naar jouw zaak kunnen komen dan naar het tentje op de hoek, maar weten zij dat ook? Veel ondernemers slaan de plank mis en maken reclame vanuit de vraag ‘Wat ben ik?’. Een Italiaans pastatentje, een klassiek eetcafé of een koffiezaak: de antwoorden zijn vrij simpel. Om de doelgroep aan te spreken, kun je je beter richten op de vraag ‘Waarom besta ik?’. Het antwoord op déze vraag vat het verhaal achter jouw bedrijf samen. Dit noemen we storytelling.

Neem bijvoorbeeld de opening van onze opdrachtgever het Zalmhuis. Door middel van de inspirerende campagne ‘Denk morgen aan vandaag’, wisten we deze oogstrelende horecazaak onder de aandacht van de doelgroep te krijgen. De media-aandacht die hieruit ontstond, maakte dat het heropende restaurant binnen no time was volgeboekt.

Visuele beeldvertaling
We krijgen misschien wel een miljoen prikkels per dag. Alleen de meest bijzondere, mooie of juist gekke beelden blijven hangen. Het is daarom belangrijk dat de visuele beeldvertaling van een campagne opvalt en bij jouw merk of bedrijf past.  Zo’n proces start al met het opmaken van een moodboard. Hierin wordt richting gegeven aan de uitwerking van de beeldtaal die een campagne ondersteunt. Deze beelden kun je inzetten voor uiteenlopende middelen, zoals je website en social media kanalen.

 

Today’s Specials werkt samen met een breed scala aan fotografen en videografen welke allemaal een eigen stijl hanteren. Daarom weten wij altijd de juiste match te vinden tussen opdracht en uitvoerder.

Kan jij een helpende hand gebruiken richting de (her)opening van jouw toko? Neem gerust een keer vrijblijvend contact op met Cristèl. We hebben voor iedere situatie een passende oplossing. Let’s go: op naar zonneschijn & betere tijden!

Chiara Izelaar
Client manager - PR consultant
Gerelateerde items
Terug naar overzicht