Barbara fietst met haar bakfiets het hele land door als horecastatement

‘Ik ga aan de bak!’, bedacht Barbara Wapenaar toen ze opmerkte dat steeds meer collega’s in een horecalockdown dip terecht kwamen. Sinds twee weken fietst de restauranteigenaresse het hele land door om collega’s te verrassen en een hart onder de riem te steken. Van Groningen tot Roermond en van Hoogeveen tot Goes. Het doel is om 1500 kilometer te behalen. Barbara slaat namelijk geen collega over. “Samen lachen en een bak koffie drinken, het maakt het verschil. Maar niet meer voor lang.”, vertelt de eigenaresse van restaurant De Beren Maassluis. Met dit statement hoopt Barbara dan ook nog meer te benadrukken hóe belangrijk het is dat de horeca zo snel mogelijk heropent.

Aan de bak
Terwijl menig ondernemer en liefhebber hunkert naar de heropening van de horeca, voert De Beren als initiatiefnemer de nationale campagne HorecaVrij. Om de petitie voor een nationale feestdag op het langverwachte moment kracht bij te staan, fietst De Beren franchisenemer Barbara Wapenaar het hele land door. Niet alleen haar collega’s zijn verrast door het initiatief. Veel mensen die ze tijdens haar reis tegenkomt, steunen het statement en bieden Barbara een regenjas, maaltijd of zelfs onderdak. Drie weken lang door Nederland fietsen om de horeca te steunen, is natuurlijk ook een prestatie. Vooral nu de winkels en sanitaire voorzieningen zijn gesloten. Ook het weer zit niet bepaald mee. Zo heeft Barbara maar liefst 60 kilometer tegen windkracht 6 in gefietst, is ze al twee keer van haar fiets gevallen en heeft ze heel veel regen doorstaan.

Door wind en weer
Gelukkig moedigen haar collega’s haar aan, zowel digitaal als fysiek. Sommige De Beren franchisenemers fietsen zelfs een stukje mee. Zo heeft een collega Barbara geholpen om over de Afsluitdijk bij de Waddenzee te komen toen er sprake was van windkracht 10. Een andere collega heeft meegefietst van Friesland tot Groningen. De directie vergezelde Barbara van Oosterhout naar Gorinchem. “Ik fiets natuurlijk voor mijn collega’s, maar ook voor de horeca op zich. Oftewel de branche die inmiddels al een jaar niet op normale wijze is geopend.” Barbara slaat geen De Beren vestiging over. Ze heeft nog één week om haar missie te volbrengen, maar met een flinke dosis ‘De Beren mentaliteit’ en met de steun van haar collega’s zit dat wel goed. Leuk feit: alle De Beren medewerkers zijn volgende week aanwezig bij de finishlijn.

Over HorecaVrij
HorecaVrij is een initiatief van de landelijke horecaformule De Beren. Geïnspireerd door de heropening na de eerste lockdown, werkt de formule gedurende de tweede horecasluiting aan een campagne voor de grote heropening. Destijds heerste er immers een onbeschrijfelijke sfeer die alleen te vergelijken is met een nationale feestdag. Heel Nederland telde af naar hét moment dat de horeca zijn deuren mocht heropenen. Om klokslag 12.00 uur was het feest in álle hoeken van het land. De saamhorigheid was immens. Juist om mensen weer bij elkaar te brengen, kiest De Beren er nu voor om een campagne te voeren voor horeca én consumenten. Iedereen mist immers de spontane drankjes en etentjes die leiden tot kostbare herinneringen. Oftewel het onbeschrijfelijke gevoel dat de horeca faciliteert.

Meer informatie
https://www.beren.nl/aandebak




Chiara Izelaar
Client manager - PR consultant
Gerelateerde items
Terug naar overzicht