Rotterdammers supporten massaal de lokale ondernemers

De sluiting van de horeca heeft een grote impact op ons land. Horecapersoneel zit noodgedwongen thuis, supermarkten en bezorgdiensten draaien overuren en niet iedereen is momenteel in staat om zelf boodschappen te doen. Jeqqo slaat sinds een maand een brug tussen vraag en aanbod. De Rotterdamse bezorgdienst levert namelijk niet alleen reguliere boodschappen, maar richt zich juist op delicatessen van lokale horeca en retailers. Deze producten worden ook nog eens tot aan de deur geleverd door horecapersoneel dat anders noodgedwongen thuis zat. Van vers brood van Jordy’s Bakery tot wijnen van Wijn aan de Kade en volledige kaasplanken van Booij Kaasmakers. Dankzij Jeqqo houden Rotterdammers en omwonenden het de komende weken nog wel vol op de eigen terrassen.

Lokale steun
Dankzij Jeqqo komen consumenten op een veilige manier aan dagelijkse boodschappen én hebben zij keuze uit diverse nicheproducten waar men normaal gesproken een blokje voor omrijdt. Supermarkten hebben meer ademruimte, horecamedewerkers hoeven niet stil te zetten én lokale ondernemers draaien omzet. Ouderen en mensen met een vitaal beroep hoeven géén bezorgkosten te betalen. Al met al creëert Jeqqo een win-winsituatie voor alle betrokken partijen. Roelant ten Dam, medeoprichter Jeqqo: “Als de horeca dicht is, zit ons personeel thuis. Dit is natuurlijk geen optie. We staken de koppen bij elkaar, voegden ons netwerk, kennis en ervaring samen en sinds een maand zijn we live. Steeds meer Rotterdammers steunen locals via Jeqqo en steeds meer ondernemers melden zich aan bij de boodschappenbezorgdienst.” Zo worden er vanaf vandaag ook dagelijkse boodschappen bezorgd vanuit Jumbo filiaal Daalhuizen. Ook Herman Hell, mede-eigenaar van Sugo, is te spreken over de samenwerking: “Jeqqo is in feite het antwoord op de coronaperikelen, evenals ons nieuwe product: Sugo afbakpizza. Waar je eerst verse pizza’s kon afhalen, bezorgt Jeqqo nu ons verse pizzadeeg én toppings als een DIY box.”

Uit eten in eigen huis
Hoewel de restaurantbezoeken en zonnige terrassessies nog even op zich laten wachten, zorgt Jeqqo ervoor dat consumenten uit eten kunnen in eigen huis. Naast DIY pakketten voor pizza’s, cocktails van Mailtails en appeltaart (mét het geheime en befaamde deeg) van Dudok, kunnen consumenten smullen van complete diners van Het Schielandhuis en Reijngoud. Deze speciale bezorgpakketten bevatten alle ingrediënten en een beschrijving om populaire gerechten zélf te bereiden. Ook aan de werkenden die naar kantoor moeten is gedacht. Van roerstaafjes tot pennen en compleet verzorgde cateringen: Jeqqo heeft het allemaal in huis. Op deze manier kan ieder type consument op een snelle en veilige manier benodigdheden en extra’s in huis – of kantoor – halen. Én krijgen lokale retailers en horecaondernemers een steuntje in de rug.

Over Jeqqo
Jeqqo is een initiatief van Teun.works, Cum Laude Events, Shiftly en AenF horeca uitzendbureau. Jeqqo is ontstaan door de coronacrisis met als primaire doel horecamedewerkers aan het werk te houden. De online boodschappendienst maakt het mogelijk voor Rotterdammers en omwonenden om veilig boodschappen te bestellen bij lokale, favoriete winkels. De boodschappen worden geheel volgens coronamaatregelen bezorgd aan huis, door horecamedewerkers. Op deze manier ontstaat er een win-winsituatie voor meerdere partijen. Jeqqo werkt momenteel samen met Jumbo, Bloemen Rotterdam, Pinkyrose, Kaapse Brouwers, Dudok, Sugo, Jordy's Bakery, Wijn aan de Kade, Booij Kaasmakers, Het Schielandhuis, Reijngoud, Mailtails en Skin by Dermalogica.

Chiara Izelaar
Client manager - PR consultant
Gerelateerde items
Terug naar overzicht