Doppio Espresso
De vraag van de klant

Doppio Espresso is een gevestigde naam in het Nederlandse koffielandschap, met vestigingen door het hele land. Doppio vroeg ons team om mee te denken aan een creatieve campagne of stunt; en dan het liefst één die niet al te ingewikkeld was om uit te voeren voor de franchisenemers. Want die wil je niet graag opzadelen met te veel gedoe. Dus wat hebben we gedaan? We doelen op veel resultaat en weinig investering om het merk landelijk op de kaart te zetten.

Wat hebben we gedaan?

· Ideeontwikkeling en creatief concept: inhaken op de start van de zomer met een verkoelende actie

· Campagne: ‘Op 21 juni door heel Nederland gratis ijskoffie bij Doppio’

· Strategisch PR-plan met focus op free publicity binnen regionale media door het gehele land

· Persbenadering, copywriting en distributie van persbericht

· Media monitoring

Zomerse actie met Italiaanse flair

21 juni is de officiële start van de zomer! Een perfect ‘momentum’ om strategisch op in te haken binnen het medialandschap. Want; hoe lekker zou het zijn om deze start van de zomer te ‘vieren’ met een ijskoffie van Italiaan Doppio? We ontwikkelden een give away actie om fans te belonen en nieuwe aan te trekken. Want, alle Doppio vestigingen deelden op zaterdag 21 juni gratis ijskoffies uit – als verkoelende aftrap van het zomerseizoen.

We schreven een aantrekkelijk persbericht met een duidelijke lokale insteek en stuurden deze uit naar regionale redacties in steden waar Doppio zit. Met succes: het regende publicaties. De actie werd opgepikt door de allerbeste media titels zoals Algemeen Dagblad, Indebuurt, De Gelderlander en De Stentor. Reken daarbij nog even de spin-off van de deelacties op social media en je hebt een virale campagne vanuit éen klein, maar slim uitgevoerd idee.

Het resultaat?

Een regio-overstijgend viraal moment, enorme media-aandacht en – niet onbelangrijk – rijen bij de vestigingen. Het laat zien dat een sterk concept, goede timing en een ijzersterke PR-aanpak elkaar perfect kunnen aanvullen. Doppio staat er weer helemaal op. Missie geslaagd.

OOK ZO’N VRAAGSTUK?
Gerelateerde Items
Terug naar overzicht