Klantloyaliteit in tijden van crisis

Daar zit je dan met je goede gedrag. In een grote slobbertrui met een lekkere kop thee achter je – zelf in elkaar geknutselde – bureau. Na een zonnig Paasweekend vanuit huis begon ik afgelopen week aan mijn vijfde week in quarantaine. Ik ben heel eerlijk: het valt me vies tegen. Ik sta te popelen om weer in een overvolle metro te stappen, op weg naar een ‘gewone’ kantoor dag, maar... We moeten nog even geduld hebben! Gelukkig schreef mijn collega Nina een blog vol tips om thuiswerken succesvol te maken.

We leven in een digitaal tijdperk waar we alles vanuit de lucht kunnen regelen en waarin contact via de telefoon en/of mail onmisbaar is. Het gaat ons dan ook prima af om onze werkzaamheden te voltooien. Zo kan ik mijn afstudeeronderzoek, met klantenloyaliteit als onderwerp, gewoon voorzetten. En ben ik erachter gekomen dat – zeker in deze tijden! - klantenloyaliteit een must is. Juist nu moeten we elkaar steunen en ons steentje bijdragen om sterker uit deze crisis te komen!

Het ‘mooie’ aan deze coronacrisis is dat de initiatieven als paddenstoelen uit de grond schieten en de saamhorigheid van ons land zich alleen maar versterkt. We staan klaar voor een ander, natuurlijk wel op gepaste afstand. Ook dit is een manier om klantloyaliteit te versterken. Het merendeel van de consument geeft namelijk aan dat zij loyaal is aan een merk, omdat zij een persoonlijke band ervaren. Daarom stellen wij onze klanten in deze periode éxtra voorop. En bieden we hen een op maat gemaakte beleving van ons merk. Loyaliteit staat hoog in het vaandel bij Today’s Specials en wij geloven dat dit met kwaliteit wordt gewaarborgd. Een mooie learning die ik meeneem in mijn scriptie!

Toch hoop ik dat ik snel weer kan genieten van de fijne kantoorsfeer, de casualpraatjes en de heerlijke Today’s plaatjes!

Louisse Kriek
Afstudeerstagiaire
Gerelateerde items
Terug naar overzicht