Rabobank
De vraag van de klant

Uit cijfers blijkt dat veel Nederlandse huishoudens kleine financiële buffers hebben. De generatie die na 1970 is geboren, houdt zich zelfs nauwelijks bezig met financiële redzaamheid. Om ervoor te zorgen dat millenials op latere leeftijd zorgvrij kunnen leven startte Rabobank de campagne ‘Straks heb je het nodig’. Today’s Specials werd ingeschakeld om mee te denken én te werken aan deze mooie campagne om bewustwording, beleving en overtuiging te creëren onder de doelgroep.

Wat hebben we gedaan?
  • Onderzoek + brainstorm
  • Conceptuitwerking
  • Contentcreatie
  • Perstraject (traditioneel + creatief)
  • Social media
  • Contentsamenwerking grote mediaplatforms
  • Ambassadeurnetwerk (macro-influencers)
  • Influencing campagne
  • Bewustwording en beïnvloeding

Aanpak

De eerste fase van de campagne bestond uit het creëren van bewustwording. Om dit te bereiken startte ons team met een traditionele aanpak: we lieten Rabobank een onderzoek uitzetten over het spaargedrag onder millenials en verstuurden naar aanleiding van de resultaten een landelijk én regionaal persbericht.

Bewustwording creëer je voornamelijk door de kracht van herhaling. Daarom creëerden always-on-content via verschillende kanalen:

OOK ZO’N VRAAGSTUK?
Gerelateerde Items
Terug naar overzicht