De Beren wint voor tweede keer op rij titel ‘Foodservice Award categorie restaurant’ op Horecava

Mooi nieuws voor De Beren in deze donkere coronatijden: De Rotterdamse horecaformule mag zichzelf opnieuw de titel ‘Foodservice Award categorie restaurants’ toe-eigenen. Dat werd gisteravond bekend gemaakt tijdens een speciale, virtuele editie van de Horecava: Horecava Limited. In deze derde editie van de Foodservice Award gaven 17.000 consumenten uit het hele land een beoordeling op de reguliere restaurantaspecten als sfeer, prijs-kwaliteit en gastvrijheid. Ook konden consumenten de restaurants dit jaar op meerdere onderdelen beoordelen. Reden hiervoor is de uitzonderlijke situatie rondom COVID-19 die punten als veiligheid, hygiëne en service extra belangrijk maakt. De Beren nam het op tegen La Place en won met een gemiddeld eindcijfer van 7,05.

Overwinning
Het is niet de eerste keer dat De Beren de titel ‘Foodservice Award categorie restaurant’ wint. Ook vorig jaar kwam de succesvolle horecaformule als beste uit de verf in deze categorie. Consumenten beoordeelden de keten het beste op gastvrijheid met een 8,12 gevolgd door een 8,02 voor gemak. Melvin van der Wielen, Managing Director bij De Beren restaurants vertelt: “We hebben net als vele anderen in onze branche een loodzwaar jaar achter de rug. Voor de inzet, positiviteit en passie van onze mensen die ervoor hebben gezorgd dat we door deze crisis kwamen, is dit zeker een welkome en welverdiende prijs!”

De waarde van de ‘Foodservice Award’
Alle Nederlandse foodservicebedrijven met minimaal vijf vestigingen kunnen deelnemen aan de Foodservice Award; een initiatief van Q&A en Horecava. Deelnemende bedrijven worden onderverdeeld in 15 categorieën, waarna consumenten de bedrijven op tien verschillende aspecten beoordelen: samenstelling assortiment, uitstraling & beleving, klanttevredenheid, kwaliteit van producten, gemak, betrouwbaarheid, prijs, service, acties & aanbiedingen en deskundigheid. Dit jaar werden daar vanwege de situatie rondom COVID-19 de aspecten veiligheid, hygiëne en service aan toegevoegd. Het deelnemende bedrijf moet minimaal 380 beoordelingen vergaren om in aanmerking te komen voor de titel. Degene met het hoogste eindcijfer (gecorrigeerd en gewogen) wordt verkozen tot categoriewinnaar en mag de titel ‘Foodservice Award 2020’ het hele jaar dragen.

Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid
Horecaformule De Beren staat bekend om haar kwalitatieve vlees- en visgerechten van de houtskoolgrill en klantvriendelijkheid. De Beren startte in 1984 met de opening van een restaurant op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met 47 restaurants en 22 bezorgrestaurants in heel Nederland. De komende jaren gaat de restaurantketen groeien, waardoor nog meer mensen kennis kunnen maken met de smaakvolle gerechten. De horecaketen groeit hard en gaat dit jaar nieuwe vestigingen openen in Papendrecht, Hoorn, Doetinchem, Emmen, Valkenburg en Alkmaar.

Nina Lekatompessy
PR Consultant - Client Manager
Gerelateerde items
Terug naar overzicht