Home Bake Bread introduceert Kwarkini’s: luchtige bolletjes op basis van kwark

Ze zijn klein, rond en voor je het weet heb je er drie op. Vanaf deze week maak je kennis met de Kwarkini’s van Home Bake Bread. Met deze zoete snack blaast het moederbedrijf van onder andere de zuurstofarm verpakte producten van Délifrance nieuw leven in het snacksegment. Kwarkini’s zijn luchtige bolletjes op basis van kwark, gemaakt om te delen en steeds opnieuw van te genieten. Dankzij het speelse formaat, de zachte bite en de eindeloze variatie in smaak past deze snack bij elk moment van de dag. “Het geheim van de Kwarkini’s zit in de eenvoud,” zegt Abner Koolschijn, algemeen directeur van Home Bake Bread. “Eén hap en je bent verkocht. En omdat ze zo klein zijn, blijft het er zelden bij ééntje.” De luchtige balletjes zijn inmiddels verkrijgbaar in twaalf smaken via QSTA.  

Dé familiesnack

Het idee voor Kwarkini’s ontstond niet op de ontwikkelafdeling, maar gewoon in oliebollenkraam Abio, die Abner ruim zeven jaar geleden is gestart met zijn beste vriend Mario. Als mede-eigenaar merkte hij dat niet iedereen zat te wachten op zo’n machtige hap. Vooral kinderen lieten de helft liggen. “Een oliebol is gewoon te groot voor kleine eters,” zegt Abner. “Wij wilden iets maken dat beter past bij de hele familie: luchtiger, kleiner en ook nog eens een slimmere keuze.” Ze gingen aan de slag met magere kwark als basis, en al snel bleek: wat begon als snack voor kinderen, werd ook gretig gepakt door volwassenen. Abner vervolgt: “Als zóveel mensen hier blij van worden, waarom zou ik het dan niet op de markt brengen?” Met een eigen receptuur, beschermde vorm en opvallende uitstraling groeide zijn idee uit tot een nieuwe snackcategorie die verder gaat dan een seizoensproduct: klaar voor het schap, de kaart en het snackmoment van nu.

De snacktrend van 2026

Kwarkini’s zijn veel meer dan zomaar een lekkere snack. Van klassiek gerold in kristalsuiker tot varianten met vullingen van chocolade, appel of lemon curd: de mogelijkheden zijn eindeloos en verrassend. Dat maakt ze perfect voor elk moment: bij de koffie, als traktatie, op de dessertplank tijdens de feestdagen of gewoon tussendoor. “Vanaf het eerste testmoment voelden we dat we iets bijzonders te pakken hadden. Iedereen was na de eerste hap meteen verkocht. Dankzij de vele smaakcombinaties is dit een snack die iedereen verrast, en waar niemand het bij eentje kan laten,” aldus Abner. Kwarkini’s zijn inmiddels verkrijgbaar in twaalf smaken via QSTA.

Trix Driessen
PR-Consultant & Content Creative
Gerelateerde items
Terug naar overzicht